Proiecte - scoala george emil palade buzau - UNREGISTERED VERSION

Go to content

Main menu

Proiecte

Proiecte si parteneriate

Proiecte educaționale desfășurate în anul școlar 2014-2015 - listă

ȘCOALA PĂRINȚILOR

Şcoala Gimnazială George Emil Palade s-a afirmat în planul educativ judeţean prin o iniţiativa singulară proiecte destinate exclusiv adulţilor interesaţi de problematica actuală a educării tinerei generaţii, cu precădere a adolescenţilor. Prin consecvenţa derulării acestora, s-a creat deja o tradiţie lăudabilă, recunoscută de către Inspectoratul Judeţean Şcolar.


ZIUA PARINTILOR LA SCOALA “GEORGE EMIL PALADE” BUZAU

Școala noastră a avut plăcerea de a organiza și în acest an, în luna lui mărțișor , cea de-a cincea ediție a Zilei Părinților, activitate dedicatã, după cum anunță titlul, colaboratorilor noștri permanenți, părintii elevilor școlii noastre.
Activitatea este o tradiție unicat a școlii, care a repurtat de la o ediție la alta, un succes răsunător, ce ne-a animat sã pornim din nou la drum, în fiecare an, entuziasmați și mai încrezători.
Spectacolul este regizat după toate regulile unui eveniment artistic de amploare, ce presupune o preselecție riguroasã a elevilor talentați ai școlii în toate ramurile artistice - recitare, interpretare, dans, artã dramaticã, dans sportiv și gimnasticã artisticã.
Anul acesta deschiderea a fost prefațată de prezenta pe scenã a elevilor calificați la fazele naționale ale olimpiadelor la diverse discipline, care sunt din an în an , mai multi, ca dovadã a calității procesului instructiv-educativ ce se derulează la noi la scoală.
Spectacolul în sine este o dovadã a seriozității cu care înțelegem sã ne desfășurăm activitatea de zi cu zi, mizând întotdeauna pe buna colaborare ȋntre toate cadrele didactice ale școlii.
Manifestarea este totodatã și o formă de promovare a imaginii școlii la nivelul comunității locale, nu doar un spectacol. S-a mizat pe sensibilizarea artistică atât a părinților, cât și a copiilor, captând astfel interesul tuturor.
Ediția a V-a a Zilei Părinților s-a remarcat prin originalitatea momentelor, a prezentărilor realizate de o echipă de cinci prezentatori de clasa a V-a care a asigurat liantul dintre momentele artistice. Totul a produs o emoție reciprocă, astfel încât se poate confirma încă o dată că Școala Gimnazială ”George Emil Palade”, Buzău este o școală în care pulsează o mare inimă.
Manifestarea a fost mediatizată pe posturile locale: TVBUZĂU, CAMPUS, TVSAT.

School George Emil Palade Buzau - Parlez vous global?

Este un proiect internaţional care vizează în principal sensibilizarea populației occidentale la problemele cu care se confruntă Africa Sub-sahariana. In obiective specifice, acest demers își propune familiarizarea cu termeni cheie cum ar fi cetățenia globală, emigrația, toleranţa și colaborare. Ineditul acestui proiect îl constituie alăturarea unor parteneri europeni – Italia, Austria, Franța și Romania – ţărilor africane Senegal, Benin și Burkina Faso, în scopul cunoașterii problemelor actuale cu care se confruntă populațiile ţărilor subdezvoltate – dificultățile emigranților în ţările europene și impedimentele imigranților din Europa de Est. Romania este parte a acestui demers lăudabil graţie Asociației nonguvernamentale Agenda 21 care a conștientizat necesitatea includerii în curricula autohtonă a unor teme de maxima actualitate faţă de care țara noastră nu este străina. Provocarea celor 16 instituții școlare române din patru comunități distincte – București, Prahova, Constanta și Buzău – a constituit-o inserarea în programa specifică unei discipline școlare a acestor teme comune pe plan mondial – globalizare, subdezvoltare, emigrație și imigrație, cetățenie globala.

CARAVANA ECOTIC ÎN VIZITA LA ȘCOALA GIMNAZIALA GEORGE EMIL PALADE

În data de 25 mai 2015, Caravana Ecotic a poposit la școala noastră, ca răspuns al implicării colectivelor de elevi ai școlii în proiectul național Ecotic, dedicat colectării de baterii uzate și a altor echipamente electrice și electronice.
Personajul Ecoterrian a răspuns apelului copiilor de a ne primi în casa sa mobila și de a ne prezenta de ce este important sa reciclam produsele uzate din categoriile amintite.
Elevii au putut vedea produse casnice uzuale dezasamblate pe componente și le-a fost explicat la ce poate fi reutilizata fiecare, în ce procent poate sa fie recuperat, ce metale prețioase pot conține o consola, o telecomanda și chiar telefonul mobil.
Copiii au aflat ca orice baterie trebuie dusa la un centru de colectare special pentru sănătatea noastră și a mediului.
Proiectul presupune colectarea în cantitate cât mai mare a acestor deșeuri si participarea la un concurs național cu premii. In acest scop, firma organizatoare ne-a pus la dispoziție un container special, sigla proiectului, personajulEcoterrian. Acesta ne-a sărit noua oamenilor în ajutor și ne ajuta sa reciclam corect toate echipamentele electrice și electronice.
Activitatea a implicat 750 de elevi, care în intervalul
orar 9 - 14 au pătruns în caravana.


Sesiunea judeţeană de referate şi comunicări ştiinţifice ale elevilor de gimnaziu (clasele VII-VIII) la disciplina istorie

Se adresează pasionaţilor de studiul istoriei, din mediul urban şi rural.
Formă de manifestare a creativităţii elevilor, această activitate se manifestă prin realizarea de referate sau comunicări elaborate pe o temă propusă de participanţi,  la una din cele două secţiuni:
a) Istoria Românilor
b) Istorie Universală
Realizarea acestor proiecte, care  îmbracă forma unor comunicări ştiinţifice (cu aparat critic şi bibliografie)  a fost coordonată de  profesorul de specialitate  (istorie). Tema  acestor comunicări a fost aleasă de elev, prin consultarea cu profesorul coordonator.

Lucrările pot fi însoţite de imagini  (video, diapozitive etc.), planşe, fond audio şi orice alt suport care poate contribui la o mai bună susţinere orală.

„Poveşti şi păpuşi"

Acţiunea pedagogică  din acest proiect s-a centrat în egală măsură pe formarea competenţelor, a capacităţilor intelectuale de bază, a atitudinilor şi comportamentelor dezirabile la elevi, calitatea acestor performanţe asigurându-se prin utilizarea preponderentă a metodelor interactive, activ - participative precum şi prin raportarea la experienţele copiilor.
Scopul programului a vizat îmbunatatirea procesului instructiv - educativ si a strategiilor de stimulare a interesului pentru lectura al copiilor, prin implementarea unor activitati integrate care sa implice activ si echilibrat toti participantii la procesul educativ.
Principalele obiective urmărite prin desfășurarea activităților planificate au fost : dezvoltarea simtului artistic si literar prin folosirea artei(teatrului) ca metoda didactica, care pe langa dezvoltarea laturilor artistice si etice ale personalitatii,  largeste si bagajul informational; stimularea interesului pentru literatura romana si universala, specifica varstei; cultivarea creativitatii, a imaginatiei artistice si plastice; cresterea interesului elevilor pentru activitati cultural artistice desfasurate in comunitate, prin organizarea unei trupe de teatru de papusi; eficientizarea procesului instructiv-educativ prin activitati educative- extracurriculare, care dezvolta sensibilitatea, imaginatia, creativitatea artistica, prin punerea in practica a cunostintelor elevilor, exersarea priceperilor si deprinderilor, in variate situatii de invatare si contexte diferite;
Pentru mai multe detalii accesați proiectul aici...


Back to content | Back to main menu